Friday, April 16, 2010

1st niece!!

...umurnya beberapa minit...

tanggal 22 mac 2010, masa 3.18pm,, secara rasminya aku bergelar makcik!!! heheh makcik?? uhh xbest ah! baby,, u can call me mummy nana~ yeah!

Alhamdulillah... kakak aku selamat melahirkan seorg baby girl seberat 2.89 kg ohh so tiny dis lil girl~ my sis kawen on June last year then trus pregnant uhh pantas sungguh! sptutnya due on April but baby Arissa ni x sbr nk jmpa mummy nana dia.. hehehe i love kids so much.. dorg ni mcm therapy tau.. penenang jiwa~

oohh btw, my 1 st niece diberi nama WAN DHIYA ARISSA.. so we dcide 2 call her arissa o ayica as given by zara..hehe plg best sbb dia pny rmbut ikut mcm aku when i was a baby, trojan! pacak abes.. haa...ms arissa lahir, kbetulan, my fren Ara punya kakak pn deliver ari yg sm,, bby girl jgk n nama bby dia plak Arianna Dya.. tp bby dia semangat..sdap tul tgk pic bby Dya 2.. hhmm but yg wat aku lbih suprise, my ex's baby lahir juz a few days after arissa n nama bby dia pn ade Dhia.. uhh x suke ok! hahaha motif ko x suke nana??! kiddin! mmg trend ek org ltk Dhiya,Dya,Dhia or Daia.. pasni pe plak?? Mereka? o Beliau? o Anda ? o kamu? hahahah gurau je..

nway, congrato pd sume yg br dpt baby x kiralah anak sndri, anak angkat, anak pungut, anak sedara waima anak tekak sekalipun.. jglah anugerah Allah baik2 n mereka mbawa rezeki kpd kte, insyaAllah.. cess mcm ustazah Norbahyah plak aku neh~ its truly deeply sad tgk brita psl kes buang2 baby ni.. semua org pnah wat silap,, bertaubatlah smntara msih tbuka pintu taubat.. pesanan utk diriku jua...

okey~ ni de pic baby ayica n zara jgk..ms ni umi ngn ayah dia tggalkan zara kt umah aku sbb dia xnk blk..sonok btul dia..siap ckp kt umi n ayah dia, umi bayeklah, yaya dok ngn baby ayica..yaya bayek2, x jatuh pon, nti ayah dtg amik yaya..haha kiut gile! btw, aku n fmily sgt2lah seronok + excited + teruja ngn adenya bby ayica ni.. u're most welcoming dear~ semoga mnjadi anak yg soleh 1 ari nti, InsyaAllah.. tp aku tkut dia spoilt je..ye r, cucu prtama... mak aku 2 dh nmpak tnda2 nk spoiltkan cucu 2 pas2 dia ckp aku jeles..hahaha pape je la mak...


a few days.. br r mummy dpt jmpa ayica neh~

zara yg geram ngn ayica (actly geram nk msuk dlm baby coat)

dpt jgk dia menakluki .. nmpak tnda2 zara ni jeles org dh kurg bg attention kt dia.. hehe syg zara~

akhirnya..hahaha trust me, zara ni pndai berlakon~

No comments:

Post a Comment