Friday, March 5, 2010

oh bulan

salam~ hye all.. tjuk entry kali ni xde kna mngena dgn ohbulan.com or oh bulan enggan melayan diriku lagi~..hikhikhik semestinya bulan yg kna mengena dgn stiap org pompuan.. adeh... kdg2 wondering jgk knapa mesti perempuan rs sume ni.. hmmm anyway, only Him knows why.. :)

tapi sebenarnya yg wat aku lagi r t'tny2 knapa pompuan bila masa 2 asek rasa nk marah, semua srba x kena.. pe kna mngena ek? well, it is bcos of hormone, perubahan hormon.. tapi canne plak wat rsa angin je 1 bdn.. seriously, aku still xdpt connection dia.. tp jgn disalahkan pompuan 2 klu dorg act like that. bknla niat dorg nk marah2 pon, btul ni.. aku sndri sbg pompuan dpt rs bezanya during that time.. myb sbb keadaan yg x selesa + ngn rs sakit, ngilu etc. Benda simple je tp touching lebey... adeii letih~

paling aku x suke masa 2 is senggugut.. adoiii saketnye masa 2 mmg kritikal r.. so lebey baik dok diam2 n cr sumthing yg bley legakan rs sakit 2.. mcm2 petua dh aku dgr tp cam xde kesan pe pun kt aku.. tp alhamdulillah aku nye saket xprnah r smpai pengsan cam sesetengah org lain.. klu takat menstrual 2, adeh perut aku ckp "x lut r nana".. so aku slalu amik pain killer utk thn saket. tp x elok plak diamalkan slalu.. klu ubat dr klinik pon xbape mnjadi. paling best letak minyak panas or tuam ngn bnda panas.. perghh lega penah jgk ms aku g indonesia dlu, aku t'tengok 1 iklan tv psl ubt thn senggugut ni.. nama dia KIRANTI.. kna mnum air ni.. so aku pon tnpa b'lengah2 lg, tros ke toko b'dekatan dan grab lah aku seberapa byk botol.. hahaha de r 10 botol kot aku beli.. tp rs dia...ya ampun!!!!! erkk x lalu, rs air kunyit.. last2 mmg x abes pon air 2.. smpai expired gak r.. pas2 buang saja.. tp mmg org ckp penawar dia air kunyit 2.. errr telan air liur wekkk!

lg 1 yg aku dgr jgk n cam x msuk akal sket, ubat nk ilangkan senggugut ni,,,, kena KAWEN!! huh?? biar betol? hahaha mak, kawenkan nana!!! gatei ni hahaha pe la kna mengena.. it doesn't make sense ok! aku tgk makcik aku dh kawen pon senggugut siap marah2 mcm nk melayang pinggan mangkuk.. hahahaha tp de stengah org ckp sbnrnya bile dh beranak 2 yg akan kurangkan rs sakit ms senggugut.. KURANGKAN ok bkn xde tros.. sbb bile time beranak nti akn de urat2 yg akan putus.. err scaryyyyyy!!

watever it is, byk mitos dr fakta bnda2 ni sume.. aku pon xdela nk kaji mndalam sgt pon,, sbb ni semua lumrah & fitrah alam.. cehh so terima je la n hadapi dgn senyuman sambil nyanyi2 lgu dewa feveret tuh! hikhik oklah, nti kte share lg byk2 k..jg kesihatan!

till fingers meet keyboard again! *wink2

tenet kt cni wat aku marah niii!!!!! grrrrrrrrrrr...

No comments:

Post a Comment